Przygotowanie do zimowego przechowywania.
Poniższe procedury dotyczą przechowywania poza sezonem lub przez czas dłuższy niż 2 miesiące. Silniki do łodzi najbardziej niszczeją w czasie gdy są nieużywane, dlatego musimy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed rdzą, korozją i rozsadzaniem przez lód.
1. UKŁAD PALIWOWY
Ważne: Benzyna zawierająca alkohol podczas przechowywania może spowodować tworzenie się kwasu oraz może powodować uszkodzenia układu paliwowego.
Jak przygotować układ paliwowy na zimę ? Wystarczy do zbiornika paliwa dodać odpowiednią ilość stabilizatora, który zapobiega rozbiciu i utlenianiu paliwa, konserwuje wtryskiwacze i gaźniki podczas przechowywania, zapobiega tworzeniu się nalotu, nagaru w paliwie i osadzaniu się w przewodach paliwowych i zbiornikach. Stabilizuje paliwo przez okres jednego roku.
Po przyszykowaniu mieszanki benzyna+stabilizator podłączamy zbiornik do silnika i szykujemy go do uruchomienia - wystarczy 10 min pracy, aby mieszanka wypełniła układ paliwowy silnika. Pamiętajmy o podłączeniu chłodzenia w tym celu bardzo przydatne są słuchawki, które po podłączeniu bieżącej wody zapewniają płukanie układu chłodzącego:
2. OCHRONA ZEWNĘTRZNYCH ELEMENTÓW SILNIKA
- Smarowanie. Należy nałożyć smar (polecamy smar wodoodporny z teflonem 2-4-C firmy QUICKSILVER ) na wszystkie mechanizmy w silniku jak: wspornik obrotowy, gwinty w śrubach pawężowych, elementy układu kierowniczego (rura odchylania, końcówka linki steru, punkty obrotowe łącznika teleflex'u itd.)
- Ochrona przed korozją. Spryskać wszystkie powierzchnie metalowe (z wyjątkiem anod kontroli korozji) antykorozyjnym środkiem ochronnym Quicksilver Corrosion Guard.
3. OCHRONA WEWNĘTRZNYCH ELEMENTÓW SILNIKA
Do konserwacji wewnętrznych elementów silnika stosujemy Quicksilver Storage Seal Fogging Oil. Środek tworzy barierę ochronną, która zapobiega powstawaniu rdzy na wewnętrznych powierzchniach metalowych. Aby zapobiec uszkodzeniu cylindrów lub tłoków podczas uruchomiania przechowywanego silnika należy zdjąć świece zapłonowe i wstrzyknąć niewielką ilość środka do każdego cylindra - następnie kilkakrotnie przekręcić ręcznie koło zamachowe, aby rozprowadzić środek w cylindrach i zamontować świece zapłonowe. Środek przeznaczony jest do użytku we wszystkich 2- 4 suwowych benzynowych silnikach gaźnikowych i ze wtryskiem paliwa. Jest bezpieczny dla silników wyposażonych w katalizator spalin.
4. Wymienić olej silnikowy i filtr oleju:
Wszystkie czynności powinny zostać wykonane zgodnie z procedurą podaną przez producenta silnika. Rodzaj i klasa oleju, ilość i odpowiedni filtr powinien być zgodny z danymi w książce serwisowej. Jeśli masz jakieś wątpliwości i pytania, nasi eksperci z przyjemnością doradzą i odpowiedzą na każde pytanie.
5. SKRZYNIA BIEGÓW - SPODZINA
- Wymienić olej przekładniowy w stopie silnika, a jeśli zaobserwujemy wodę w oleju to również, należy wymienić uszczelki i simmeringi:
6. Ustawić silnik w pozycji pionowej, aby woda mogła z niego wypływać.